Skolstart

I går var det skolstart för Gustav.Han var ivrig att komma iväg på morgonen vid halv åtta tiden.
Hans syster sov vidare börjar inte skolan förrän på måndag.(Hon längtar)
Gustav cykla tillsammans med grann pojken till skolan.
På eftermiddagen var han och skrev in sig på en fritisklubb(frivillig)ditt han kan gå efter varje skoldag nu när han inte har fritids länge.
Han verkar tycka att det var kul där och många av killkompisarna var också där.
När jag kom hem från jobbet tog tag upp hans ryggsäck  som var slängd på golvet.(Varför är det alltid så?)
I den var ett papper från en macka (renklämma)inte stor samt en vatten flaska.

Gustav kom till mig och berättade att det gått ca 1 mil till Hellasgården från skolan och maten de fått var renklämman och vatten.
JAG ÄR CHOCKAD
På lappen från skolan stod det att det skulle serveras en lättare lunch och om man ville kunde man komplittera med något.
Min fråga blir"-Är det en lunch för en 10-åring som gått ca 1 mil  vatten och renklämma?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0