Var tog hösten vägen?

Det jag vet är i allafalla att den är slut och att jag inte har bloggat någon gång.
Jag ska försöka att minnas vad som hänt och skiva om det som kan ha något intresse.
Jag tror att jag börjar i slutet av augusti det var en helt vanlig dag och jag hade arbetat och var trött.
Med som alla dagar måste det ju bli en middag.
Planen var WOK.
Tog fram allt som jag skulle ha och satte på woken med olja......men titta där har ju lokaltidningen kommit och låg på köksbordet.

Utan och tänka så sätter jag mig vid bordet och börja läsa.

Jag vet inte vad det är som får mig att slita mig från tidningen,men när jag vänder mig om är det höga eldslågor från spisen.........allt går så fort att jag i dag knapp inte vet i vilken ordning jag gjorde allt.
Men Lasse var som tur hemma och och vi fick ut woken i trädgården samt brandlarmet som tjöt så det inte gick att tänka samt telefonen som börja ringa från larmcentralen.
Jag minns att de frågade om branden var under kontroll?
Jag svarade att den är i trädgården.
Brinner det ute frågar de då....nej vi har fått ut woken och den är släckt.
Det värsta var all rök och brandlarmet som tjöt,slutade inte förrän all rök var borta.
Vilken tur jag hade haft.det tog lång tid innan vi wokade igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0