Engla

Idag är det -10 grader här i Tyresö på morgon.....kallt.
Engla har sina morgon rutiner.
När hon hör att husse (Lasse) gör sitt kaffe i espresso maskinen kommer hon  till köket.
Sätter sig på mattan innanför altandörren och väntar på att få följa med när husse dricker sitt kaffe och tar en cigg ute.

Det gjorde hon i dag också även om hon tyckte det var lite kallt om tassarna.
Men i dag tyckte hon att det tog lite för lång tid för husse som också skulle gå och hämta tidningen.

Jag hörde då något som krafsade på dörren och då hade hon ställt sig på baktassarna och kikade in genom fönstret på altandörran och jamade .Hon ville in.....Duktig katt.
Vi älskar dig vår underbara ENGLA.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej Maria!



Det är för underbart med de små liven, eller hur. Vi längtar och ser fram emot att få hem lillebror. Jag tror Tindra kommer uppskatta att ha någon som det är lite mer fart på än gamla Siri. Just nu är Tindra mitt uppe i sitt andra löp (två stycken på tre veckor). Har Engla löpt ännu eller är hon kanske redan kastrerad?



Ha det bra i kylan!



MVH Jenny



Ps Engla ser jättefin ut!

2009-01-17 @ 15:25:17
Postat av: Maria

Svar till Jenny:

Hoppas allt är bra.

Den här veckan har rusat fram och så blev sonen sjuk,suck 39 grader nu på eftermiddagen.

Vad spännande för er att få hem en lillebror.

Vad ska han hetta?

När ska ni hämta honom?Vi tänkte kanske titta över då och hälsa.

Har Engla löpt eller inte???

Jag vet inte vad jag ska svara på den frågan.

Jag har ju trott det några gånger men när vi var hemma hos Fracasso på Nyår så löpte Melissa.

Det kallar jag löpa.......då har Engla inte gjort det.

Men det kan ju vara olika på katter,men jag vet inte.

Hon har varit lite mer orolig kanske på kvällarna och pratat lite mer en vanligt.

Vi tänkte kastrera henne när hon hade löpt en gång.......

Vi längtar till våren nu.

Kram

Maria

2009-01-23 @ 14:27:25
URL: http://mammaia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0