Veckan som gått.............

Vi har haft sportlov den här veckan.
Det har varit skönt för Emily och Gustav att få ta dagen som den kommer.
Vara uppe lite längre på kvällarna samt sova till lunch......(ha ha)
Det verkar i allafall vara nöja med veckan har varit med kompisar och haft ledigt från läxor.

Tisdagen var en jobbig dag.
Vi skulle lämna Engla hos doktorn mellan kl 8-8,30.
Det var inte alls behagligt att sitta i deras väntrum och veta att snart måste jag lämna min bebis till dem.
Det var inte alls så att jag inte litade på dem men tänk er själva att lämna i från er lilla älskling.

Det var jobbigt att sedan åka till jobbet och försöka få något gjort utan att tänka på Engla.
Barnen hade det nästan jobbigare som var hemma utan Engla.

Vi hämtade henne efter halv sju på kvällen och det var med lite oro som vi kom in på
djurkliniken.
I vilket skick skulle hon vara.
Hon har ju kastrerat sig=operation.

Men det kändes bra när hon blev levererad i sin bur och tittade på oss med stora blå ögon.
Hon såg glad ut och se oss.
Vilken tur.Jag måste erkänna att jag under dagen tänkt tanken.
"Vad har vi gjort ,vad det rätt att kastrera henne?
Men nu känns det bra och rätt,ingen återvändo.

Hon var lite vinglig när hon gick ut buren när vi kom hem.
Lite tröttare en vanligt men mycket piggare en jag hade förväntat mig.

Jag var hemma hos henne på onsdagen men hon var jätte pigg.
Men så kom det ett litet bakslag.
Eftersom hon var sydd med ståltråd behöver det ingen tratt sa de.

Nä hä,.Men heter man Engla så är man en väldigt smart katt.
Så hon hörjade dra i ståltråden på magen.
Inte bra .
Så nu har det tratt som gäller.....tyvärr Engla.

Resten av veckan har det bara rullat på.
Och nu är helgen snart slut också men den har varit lugn och skön.
Vi var hos några kompisar och fika på lördagen det var trevligt.

Nu är det 27 dagar till vi åker till Thailand.
Kolera vacc.är  nu fixat och klart.


Foto:Emily

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej :)

ja, resan kommer bli toppen !

hoppas det går bra med engla, & snart är det eran tur att ge er av. hoppas det blir underbart!

puss & kram, hälsa alla!

2009-03-01 @ 23:42:59
URL: http://hannabackestam.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej!

Lilllla gumman... jag vet hur jobbigt det kan vara för kissarna med tratt, de mister liksom sin tysta smygande gång och slår i och hörs överallt.



Skön att det är klart!



Jag är ju lite velig, kanske du hört... Det lutar väl åt att det blir samma väg för Tindra som för Engla. Ska bara bestämma mig (och inte ändra mig på vägen dit =)

Tindra är fortfarande ganska lynnig i humöret, hon är lite morrig och fräsig emellanåt (både mot totte och oss) och vandrar dessutom en och samma runda hundra gånger per dag. Inomhus alltså...



Som sagt, bara att bestämma sig...



Ha det bra!



MVH jenny

2009-03-02 @ 13:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0